Adoption

Nu är jag tillbaka med ny energi. Det har hänt mycket sen sista inlägget. Tyvärr fick vi uppleva min mardröm. Vi blev gravida igen vid IVF föröket i januari, men de slutade också med missfall. Denna gång i vecka 6.

Jag har mått dåligt, men fått otroligt stöd från min man och familj. Jag har fått prata med en kurator som har gett mig krafter att fortsätta.

Jag är inte samma glada person längre, vilket är okej enligt kuratorn, men jag orkar att leva mitt liv. Jag är glad för det som jag har i livet.

Vi har gått vidare med adoptionen. Vi står i kö hos Barn Framför allt. Vi har gått den obligatoriska föräldrakursen. Vi har varit två helger i Stockholm på Studiefrämjandet på en intensivkurs. Det har varit fantastiskt. Jag har fått grepp på mina känslor kring barn.

Vi ser en framtid med ett adopterat barn. Kursdeltagarna var fantastiska och gruppdynamiken var kanon. Alla kände att de kunde delge sina tankar och funderingar.

Vår kursledare, Christina Bjursjö, var helt underbar. Denna kvinna har gått igenom allt vi har och hon visar att man kan vara lycklig med adopterade barn. Hon sa "Det var inte det första valet, men det bästa".

Nu väntar en hemutredning. Jag ringde komunen idag och vi tilldelas nu en handläggare. Det kommer ta tid, men det har vi gott om. Väntetiden är LÅNG för ett barn.

På fredag träffar vi våra nya kontaktbarn. Vi har fått två flickor, 2 respeltive 7 år, som ska bo hos oss varannan helg. Jag ser fram emot detta och jag hoppas att det kommer gå bra.

Så, summa sumarum, jag mår bra. Trots alla motgångar är jag stark och orkar forsätta att leva ett fantastiskt liv med make, hund och en otroligt stöttande familj.

Kommentarer
Postat av: Längtan

Vad kul att "se" dig igen! Men vad tråkigt att ni fått missfall igen.



Lycka till med adoptionsprocessen.

2011-03-14 @ 14:31:33
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Teachgirl

Fy så tråkigt att det inte lyckades denna gång, men ni verkar ha kommit igång bra med adoptionstankarna. Vi är också (bland annat) medlemmar hos BFA och det är via dem som vi ska få hem våra små. Lycka till med allt pappersfixande! Hoppas att ni får en bra handläggare.

2011-03-14 @ 15:59:20
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.com
Postat av: Tea

Roligt att få läsa om hur det går för er. Jobbigt att behöva uppleva missfall! Skönt att höra att du ser framåt ändå. Kramar

2011-03-14 @ 18:59:41
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Maria

Usch vad hemskt att ni tvingades genomleva ett missfall till =(

Skönt att ni orkar ta er vidare.

2011-03-15 @ 17:12:30
URL: http://mariaj85.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej, halkade in här via en annan blogg och är inte så insatt i vad du gått igenom men jag beklagar missfallet. Jag har med fått två missfall och nu funderar vi allvarligt på adoption och har tänkt Bfa verkar vara bra. Läser att du ligger lite före där så jag kommer följa din blogg och hoppas att jag kan fråga dig om lite råd ang adoption. kram

2011-03-18 @ 15:09:45
URL: http://ensmulahopp.blogspot.com
Postat av: Malin

hej!

Min storasyster o hennes man går igenom denna resan...hennes gubbe har också dåliga spermier o de är i start groparna för att göra IVF. jag vet inte hur jag ska hantera detta då det verkligen är en livskris för min syster. jag vet inte vad jag ska säga, göra eller hur jag ska kunna stötta på bästa sätt... nu fundera jag o min sambo på att försöka skaffa barn men våga inte riktigt fullt ut då jag tycker det är lite som ett "knytnäveslag" i ansiktet om vi skulle lyckas...

Jag önskar er all lycka till! <3 o hoppas jag kan hitta lite stöd här i din blogg...

2011-03-27 @ 23:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0