Ångestfylld vardag igen

Då är man åter igen i samma situation. Är gravid igen och jag närmar mig med stormsteg veckan då de andra graviditeterna har gått fel. Jag har extrem ångest.

Så fort jag känner minsta lilla i magen får jag panik. När jag känner nåt i trosorna tror jag att jag ska dö. Jag vill ha detta barn så mycket, men min ångest gör det extremt svårt att njuta.

Jag vet inte hur jag ska orka detta en tredje gång. Alla runt mig säger till mig att slappna av för stressen kan öka chansen för missfall. Men hur kan jag minska min oro? Jag är i konstant panik. Det är de enda jag tänker på hela dagarna.

Jag äter babayklistret, men man vet ju aldrig om de hjälper......HJÄLP, PANIK, ÅNGEST!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vet ju inte i vilken vecka du är i och om du har gjort många ultraljud men när jag skrev in mig hos MVC vid min nuvarande graviditet (har två missfall i bagaget)så sa min barnmorska: Jag rekommenderar er att göra ett extra ultraljud privat bara för att få mig lugnare... Vi bokade ultraljud privat på Emmakliniken i Malmö.........Ja det var dyrt, tp 1000 kronor men de kronorna var det väl värt! Idag är jag i vecka 31 och ja jag är inte helt lugn men betydligt lugnare iallafall! ler håller tummar och tår för er

2011-05-24 @ 17:56:03
Postat av: Tea

Håller tummarna att det är din tur på riktigt nu!

2011-05-25 @ 08:47:05
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Kotten

Jag blir så irriterad på folk som säger att det beror på den egna stressen om man får missfall/blir gravid... Som om alla andras stabila psyke gör att de bli gravida, och får behålla barnen, eller???

Jag var inte stressad det första året, blev inte gravid. Jag var stressad ett år. Blev inte gravid. Är inte stressad nu, tredje året. Blir inte gravid.

"Slappna av så ordnar det sig nog". Lätt att säga om man själv blir gravid på en gång. För att man är en så mycket bättre person, som tänker på rätt sätt? Arrogans...

2011-10-01 @ 11:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0