När man pratar om trollen

Livet är verkligen underligt. Några dagar efter jag skrev inlägget om hur man bemöter IVF människor med graviditet så kom det i vår familj.

Igår fick jag veta att min mans andra bror väntar sitt första barn. Det är beräknat i september. Jag är så otroligt glad för deras skull men jag måste säga att jag är lite avundsjuk. Men jag är glad att de slipper gå igenom det vi går igenom.

Det som gör mig förbannad är att alla andra i familjen (ink. min man) har vetat i över en månad. De har inte vågat berätta för mig på grund av rädslan hur jag skulle reagera. Så tillslut fick min man berätta för mig.

Snacka om att jag kände mig kränkt. När den andra brodern väntade barn reagerade jag jättebra. Jag var glad för deras skull och visade inte att jag var ledsen. Så varför ska de behandla mig så här?

Jag känner mig sviken av de som jag trodde stod mig närmast. Jag har hela tiden visat min vänskap mot dem. Jag har följt med på husvisningar m.m. Jag umgicks en heldag med den blivande modern för mindre än 2 veckor sedan. Varför kunde hon inte ha berättat? Varför ska min man behöva ta smällen?

Jag är som sagt jätteglad för deras skull men jag är otroligt besviken på de sätt jag fick veta. Varför kunde de helt enkelt inte vara ärliga?

Kommentarer
Postat av: Avlängtantilldig

Otroligt underligt beteende måste jag säga, särskilt med tanke på att det handlar om din familj. Och att din man inte sagt något känns ännu konsigare. förstår att du känner dig sviken. kram!

2011-04-06 @ 10:20:18
URL: http://mammautanbarn.blogspot.com
Postat av: TeachGirl

Håller med, knepigt beteende. Jag gillar inte själv när jag inte får reda på saker på grund av att man tror att jag kommer att reagera alltför starkt.

2011-04-06 @ 21:40:36
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.se
Postat av: Malin

oj vad ledsamt att dom inte vågade berätta...förstår att du känner dig lite sviken... men samtidigt gjorde dom det av kärlek! även om det va lite klumpigt att inte tala om för dig när ni träffades...

Styrkekram!

2011-04-10 @ 18:20:10
Postat av: Malin

oj vad ledsamt att dom inte vågade berätta...förstår att du känner dig lite sviken... men samtidigt gjorde dom det av kärlek! även om det va lite klumpigt att inte tala om för dig när ni träffades...

Styrkekram!

2011-04-10 @ 18:20:28
Postat av: Maria

Jag vet hur det känns! Folk går omvägar runt en för att undvika behöva prata om ämnet och när det till slut kommer fram och dom ska berätta för en så gör de det nästan ursäktande.. "ja.. alltså.. eh, jag är gravid".. Hmm.

2011-07-22 @ 14:49:33
URL: http://longingfortheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0