Vad händer denna vecka?


(Min mage v. 5+0)

Bebisen

Mitt embryo är mellan 2 och 4 millimeter långt. Man mäter embryot från rumpa till huvud. Den har huvud, bål och ett anlag till hjärta. En del hals och bröstsegment har utvecklats till armar som sticker ut som små knoppar. Snart kommer armarnas skelett att växa fram och nästa vecka börjar benen utvecklas. Denna vecka är både öron- och ögonanlag synliga. Med ultraljud kan man redan nu se hjärtats tickande.

Mellan femte och tionde graviditetsveckan utvecklas min bebis mycket, nu är det extra viktigt att jag håller mig borta från skadliga ämnen.

Jag(CF)

Jag kan ha gått upp eller ner i vikt, beroende på om jag har kräkts eller ej. Mina kläder känns för små, brösten känns svullna. Jag har halsbränna, jag känner av trötthet och jag kan få förstoppning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0