Rädsla

Jag trodde att min rädsla om att aldrig få barn skulle försvinna när vi fick plusset på stickan. Visst har den det, men nu har den ersatts av en ännu värre rädsla...missfall.

Jag är så rädd för att få missfall. Jag känner hela tiden efter och varje gång jag har lite ont i magen (bebisen växer) så tror jag att det är missfall. När jag går på toa vill jag kolla pappret noggrant för att se så den inte kommer blod.

Min kropp skriker att den är gravid, men min hjärna vill inte tro och hoppas på det. Den letar efter tecken på annat. Vad ska jag göra? Jag mår inte bra när jag oroar mig så här.

Jag har fått en rolig craving. Jag är hela tiden sugen på Riesen. Jag vill äta dem jämt. Min man tycker det är hur kul som helst. Jag vill bara äta och äta.

Kommentarer
Postat av: Tonci

Räddslan blir mindre och mindre hur tiden går framåt, du får se. Du ska märka hur magen växer, hur graviditetssymtomen kommer, hur barnet börjar röra på sig, och du blir mer och mer säker på att allt är bra där inne. Räddslan försvinner aldrig helt, men den ska ersättas med vackra upplevelser och glädje.

kramar

2010-09-23 @ 21:42:21
Postat av: livets underverk

Jag förstår din rädsla, själv kunde jag inte börja njuta av att vara gravid förrän efter första ultraljudet i vecka 10+6 (inför KUB). Sedan släppte rädslan, åtminstone för ett tag. Fortfarande är det så att den kommer och går (har gått 24+0 v nu), men som Tonci skriver så blir tryggheten större när man börjar känna att barnet rör på sig.

Jag vet att det är svårt, men försök släppa rädslan lite då och då under dagen och njut av att du har ett litet pyre som växer i din mage!

Kram

2010-09-24 @ 08:46:41
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com
Postat av: F

Du har fått en award

2010-09-26 @ 00:19:04
URL: http://langtarsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0