Läkarbesök

Idag var det dags för ultraljud och blodprov. Jag kom dit 8.40, själv, på grund av att min man inte kom ifrån jobbet. Jag fick träffa min läkare och han gjorde ett ultraljud. Han sa att allt såg kanon ut, dock är jag lite överdoserad så jag ska minska dosen Menopur till 75 enheter (en halvering). Detta på att äggen utvecklas för snabbt. Han sa att ÄP blir antingen måndag eller tisdag. Jag får besked om det imorgon.

Sedan var det dags för blodprov. Jag fick träffa en ny sköterska som skulle ta det. Jag informerade om problemet vi hade i måndags. Hon försökte en annan ven i höger arm, men inget blod kom. Hon provade då att ta i min hand, men inget kom. Hon bad om ursäkt massor för hon såg att jag blev vitare och vitare i mitt ansikte.

Efter andra misslyckandet kom en annan sköterska in och skulle prova. Hon bad mig att ligga på grund av mitt blodtryck. Hon tog det på första försöket. Jag ser dock ut som en missbrukare, så jag undviker kortärmade tröjor.

Så imorgon ringer läkaren med nya ordnationer. Tänk, nästa vecka är jag med barn!!!

Kommentarer
Postat av: TeachGirl

Spännande! Håller tummarna redan nu.

2010-08-26 @ 20:47:22
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.se
Postat av: mia

Härligt att det börja närma sig, önskar dig all lycka!

2010-08-26 @ 21:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0