Jobbigt värre

Redan sen dag ett av undersökningar har jag och min kropp varit under belysning. Jag förstår att det är viktigt att ha en bra hälsa. Men varför ska man alltid känna sig otillräcklig???

När vi började hela denna process var jag lite överviktig och jag gick ned 12 kg. Men jag känner ändå att det är extremt jobbigt. Min kropp är normal när det gäller fortplantning. Jag har regelbunden mens (på dagen) och mycket bra ägglossning. Man kämpar för att gå ned i vikt/ behålla vikten och sedan när man tar all medicin går man upp igen. Jag försöker äta rätt, men jag är svag för choklad. Jag har dealen med mig själv att jag får äta godis på lördagarna.

Den senaste månaden har jag varit väldigt aktiv och tränat 6 dagar i veckan( annars tränar jag 3 dagar i veckan samt promenader med hunden), men ändå får man inga resultat. Vågen säger detsamma. Jag började spraya i tisdag och på onsdag hade jag redan gått upp i vikt. Jag vill inte få blickarna från läkarna vid äggplockningen när man står på vågen. Man känner sig inte värdig....

Jag vill detta mer än något annat och jag kämpar för att hålla mig över ytan.....men hur mycket måste man kämpa???

Idag är en tung dag, som ni kanske märker. Ibland vill jag kunna äta vad jag vill, när jag vill utan att gå upp i vikt. Kunna skaffa barn när man vill. Kunna planera när man vill att barnet ska komma. Slippa oroa sig om ekonomin för man lägger ut massor av pengar på IVF försök med låga procent. Vad skönt det skulle vara med EN dag utan oro och stress.........

Kommentarer
Postat av: S

Jag har precis börjat spraya för vårt 4:e försök så jag vet vart du kommer ifrån. Ang. viktnedgången så rekommenderar jag att du tar en extra titt på LCHF. Jag gick ner 10 kg snabbt, mådde BRA under tiden och var mätt o belåten. Har ätit det i 2 år nu och mår toppen

2010-08-19 @ 13:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0