Jobbigt värre

Jag var hos läkaren idag för ett blodprov. Sjuksköterskan som jag alltid har är helt underbar. Hon känner igen mig och frågar alltid hur jag mår. Idag ville hon informera att hon inte kommer att vara där på torsdag när jag ska komma in för nästa blodprov. Hon vet att jag är nål-rädd och hon ville inte att jag skulle bli överraskad och rädd på torsdag när hon inte var där. Vilken ängel!

Hon skulle ta blodprovet i höger arm som vanligt för att låta vänster arm vara fri tills ÄP. Hon sticker in nålen men mina ådror är förhårdnade pga. alla blodprov de senaste halvåret, så det kom inget blod. Hon frågar hur jag mår och om jag vill att hon ska sluta. Jag sa fortsätt och få det gjort. Hon letar på efter blod, men inget kommer. Tillslut ger hon upp och går på vänster arm. Där kom blodet på en gång.

Så nu ser jag ut som en levande nåldyna. Jag hoppas det försvinner snart.....

Kommentarer
Postat av: Tea

Låter inte kul. Tur att hon fick ut lite blod i alla fall.

2010-08-23 @ 10:20:42
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0