Sprutdag 1

Nu har vi äntligen börjat med sprutorna. Nu är vi ännu ett steg närmre. Äntligen känner jag ingen ångest för att ta sprutorna, utan det är bara ännu en sak att göra. Det är hur skönt som helst att inte få ångest varje gång den lilla jäveln skulle fram.

Jag mår hur bra som helst. Jag tränar regelbundet och tänker på vad jag äter. Jag har lyckats att gå ned i vikt trots medicinerna. Jag är hur glad som helst.

En liten rolig historia: I måndags skulle jag, min man och hans bror ut och springa i skogen. Vi har en skogsslinga som är bra att springa. När vi kommer dit är det hur mycket folk som helst. ALLA skulle ut och springa i det fina vädret. Hur som helst, vi värmer upp och jag har vår hund kopplad i hennes springsele som är kopplad runt min midja så att jag har mina händer fria.

Vi börjar springa, allt går bra. Efter ungefär en kilometer så springer vi förbi en annan hund. I vanliga fall bryr sig inte min hund alls om detta, men just idag var denna hund lös och började springa efter oss. Dess matte och husse sa ingenting utan lät hunden springa efter oss varav min hund vänder sig om och vill leka med den. Jag är hur fokuserad som helst på mitt springande så jag vill inte sakta ned. Jag fortsätter springa med min egna hund som motvikt. Självklart var vi precis vid den värsta uppförsbacken på hela slingan när detta hände. Så min kropp fick verkligen kämpa.

När vi väl kom i mål var jag helt slut. Dock var det hur skönt som helst och känna att jag klarar denna bana med 25 kg motvikt!!

Jag är en stark jävel! Hoppas de nya äggen är det med! :)

Kommentarer
Postat av: Kix

Haha, vad härligt att läsa att du ser en massa positivt i att du släpade på hunden också, 25 kg... Labradortik kanske?

Kix

2010-04-21 @ 22:24:16
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: cf

En Tollartik

2010-04-22 @ 10:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0