Nu är det dags!

 

Nu på morgonen har vi varit på RMC och lämnat nya prov. Sjuksköterskan som tog blodprovet var jätte trevlig och glad. När vi kom in till läkaren var det andra bullar. Den läkaren var stel och ortevlig. Hon sa ingenting till oss utan pratade endast med sjuksköterskan. Det enda hon sa var "hej då" när vi gick. När vi gjorde ultraljudet var hon hårdhänt. Det ghorde ont. Jag ville bara därifrån.  


Nu, några timmar senare ringde RMC med nya ordinationer. Jag ska ta 150 enheter puregon på torsdag och fredag. På lördag ska jag ta 100 enheter. På söndag kl. 20.15 ska jag ta nässprayet för sista gången och sedan vid 21.15 ska jag ta 10 000 enheter av ägglosningsmedicinen.

På tisdag ska vi vara på RMC kl. 7.30 för äggplockning. Det ser jag inte fram emot. Jag vet hur ont det gjorde förra gången. Men, jag vet att jag kan få något av det. Kanske en liten bebis.

Sedan blir det insättning på måndagen den 10, vilket betyder att jag är sängliggande 10-12 maj. Vi ska göra långtidsodling, vilket betyder att äggen är utanför kroppen i 6 dagar.  

Nu ska jag försöka komma på en bra ursäkt att ge på jobbet. De vet inte att jag går igenom detta. Förra gången sa jag att jag skulle göra en magoperation pga. min laktosallergi. Vad ska jag säga nu?? Förslag??

Snart är man ruvare igen!


Kommentarer
Postat av: Frida

Kan du inte bara berätta för din chef som det är? Det gjorde jag och han har varit engagerade och hjälpt mig att täcka upp varför jag är borta - att jag är sjuk. Jag får t o m göra läkarbesöken på permission och slipper ta semester eller riktigt sjukdag.

2010-04-29 @ 21:55:49
Postat av: S

Har också hållt till på RMC och är nu gravid =) Det va säkert Kim som var läkaren för hon gjorde samma mot mig, stel och otrevlig och det gjorde så ont så jag började gråtan, inte ens då sa hon något! Lycka till på äggplock! Kram

2010-04-29 @ 22:29:43
Postat av: Kix

Vilken otrevlig läkare både du och S verkar ha råkat ut för. Kanske be om att få någon annan, för så skall man väl inte behöva bli behandlad... stackare!



Lycka till med äggplock och ET. Det är ju så klart värt det även hur ont det gör. För vi vill väl inget hellre än att det skall lyckas, och för var gång så kommer vi allt närmre..



Kix

2010-05-01 @ 15:59:15
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: mia

Ska nog göra äggplock på onsdag 12/5 på RMC, funderar när återföringen sker eftersom det är röd dag och lång helg sen efteråt, såg att du ska vänta sex dagar med återinförandet, vad är det som är bra med det, kanske blir likadant för mig?

2010-05-08 @ 18:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0