Nya tag

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade denna blogg, men jag har inte haft något att säga. Vi mår fantastiskt och om en vecka åker vi på semester.

Det som har hänt på IVF fronten är att vi var hos vår "ny/gamla" läkare. Det är samma läkare som tog proverna under de andra försöken, men nu har han blivit vår ansvariga läkare. Vi har bytt klinik till Linné. Vi är glada över bytet och vården har blivit bättre. Jag blev mer positiv till privat vård efter detta. Som RMC har behandlat oss är oacceptabelt.

Läkaren undersökte mig idag och vi diskuterade vår syn på behandlingen. Han skulle rådge en annan läkare om att eventuellt byta medicin eftersom den andra inte har resulterat i barn. Jag har normalt mycket ägg vid utplockningen men inget blir perfekt efter befruktning.

Vi ska göra nästa försök i slutet på juli/ början av augusti. Jippi!!!

Vi ska också gå "Pride" utbildningen i höst för foster/adoptiv föräldrar. Vi tänkte ta in en ny medlem i vår familj.

Vi mår bra och livet går framåt...vad mer kan jag önska mig.....

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hej!



Jag har länge tyckt att de är väldigt konstiga på RMC och funderat på att byta klinik. Vad blev droppen för er?

Har inte hunnit läsa dina inlägg på ett tag. =)

Du får gärna maila mig och berätta, då jag inte vill skriva rakt ut på min blogg att jag är med i IVF-svängen..om du förstår =)



Lycka till på Linné!

2010-07-07 @ 14:48:05
URL: http://antibloggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0