Babyshower

bs
Vilken fantastisk dag. I lördags hade vi Babyshowern för min svägerska. Jag hade planerat denna dag i flera veckor och vi lyckades överraska henne. Hon hade INGEN aning.

Vi hämtade henne klockan 15 i lördags och då bar det iväg till en nagelsalong där vi alla fick manikyr och pedikyr. Det bästa var att vi alla kunde göra det samtidigt då de hade ringt in fler anställda. Helt underbart.

Sedan bar det iväg hem till mig där vi åt morot-, gurk- och oststavar samtidigt som hon öppnade packeten. Av mig och min man fick hon en gammal amerikansk gungstol. Jag har en och hon har sagt tidigare att hon ville ha en sådan så efter veckor av letande hittade jag en.

Därefter så gipsade vi in min svägerska över brösten och magen. Med hjälp av en massa vasselin och gips lyckades vi få en avgjutning av hennes kropp. Den blev otroligt bra. Hon ska sätta upp den på väggen hemma.

När vi var klara med den lagade vi mat. Efter den goda maten såg vi på Disneys Basil mus och åt hemgjord marängswiss.
Vi körde också lite lekar som t.ex. gissa storleken på magen och hur blir barnet med hjälp av deras namn.

I helhet var det en fantastisk dag och jag vet att min svägerska blev jätte glad. Jag hoppas att jag också kan få uppleva en egen babyshower detta år.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så mysigt med en babyshower, det är inte så vanligt än i Sverige tror jag. Hoppas att du också får ha en senare i år!

2010-07-26 @ 19:11:19
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Tea

Låter mysigt.

2010-07-26 @ 20:54:58
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0