ÄP är gjort

Kom hem från sjukhuset för en stund sedan. Skönt att var hemma. Dagen började kl 5.15 med en dusch och sedan på med emla salva i armvecken. En frukost bestående av juice gick ned. Sedan bar det av till Linköping. Vid 8.30 skrevs vi in. Man fick uppge personnummer en MASSA gånger. Mannen fick gå och lämna spermaprov och jag fick byta om till väldigt fula sjukhuskläder med mössa och allt.

Sedan var det dax at sätta nålen. Barnmorskan var helt underbar. Vilket välkomnande man fick! Nålen gick hur bra som helst. Det kändes inte över huvudtaget. Vid 9 kom läkaren in och gick igenom dagens händelse och 9.15 fick jag gå in i salen. Jag fick lägga mig i den fantastiska stolen (nja inte så kul). Jag kände att jag började få panik och när läkaren sa att vi skulle börja så började jag gråta och panikandas. Min underbara man och de fantastiska barnmorskorna coachade mig genom andning. Jag fick smärtlindring som var underbar. Till slut kunde vi köra.

Självklart gjortde det ont, men smärtan var kortvarig och gick att andas igenom. Alla i rummet var positiva och mycket hjälpsamma trots mitt svärande ;) Efter 10 minuter var det klart och jag fick gå tillbaka till rummet och vila i en halvtimme innan mat. Underbara knäckemackor. Därefter var det mer vila. Smärtan efter ingreppet var som mensvärk, inget farligt alls. Två timmar senare fick vi åka hem.

Stannade och köpte McDonalds och glass som en belöning. Väl hemma gick jag och la mig och sov i två timmar. Jag var helt slut efter dagens händelse.

Så vad händer nu?
Vi ska tillbaka på torsdag kl 13 för insättning. De fick 13 ägg som var i kanonkvalitet. Idag och 20 dagar framåt ska jag ta en slidtablett 3 gånger om dagen. Måste ligga 30 min efter den är införd (undra hur det ska gå på jobbet).

Ser fram emot torsdag och få börja ruva.

Kommentarer
Postat av: Miss S

Hej tjejen! Du har fått ett litet pris av mig! Kolla in min blogg!

Grattis till det fina resultatet idag! Är det inte Progesteron vaggisar du ska ta? Jag har inte hört nåt om att ligga ner 30 min efter den är instoppad...

Kram

2010-01-26 @ 20:09:37
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0