Livet är jobbigt ibland

Igår  var livet lite mer jobbigt än vanligt. Jag kan inte förklara varför men jag var super deprimerad. Allt var bara fel, allt min man sa var elakt. Tyvärr tog jag ut det på honom och min mamma. De både vill väl men igår gick det bara inte. Igår kändes det som att vi aldrig skulle få barn.
Det var också jobbigt igår för min svägerska och svärbror bestämde sig för att berätta för hela släkten att de väntade barn. Jag unnar de verkligen att de ska ha barn, men något inom mig säger varför de och inte vi. Varför ska de ha de lätt och vi svårt? Varför ska de ge de första barnbarnet och inte vi?
Jag vet att mina känslor är barnsliga, men igår kunde jag inte låta bli att tänka så. Jag vet inte om det är hormoner eller om jag helt enkelt bar runt på en massa känslor som kokade över. Har ni andra också haft sådana dagar?

Kommentarer
Postat av: Miss S

Det är inte alls barnsliga tankar. Så tänker vi nog alla då och då. Läste i en bok om fertilitet om tankens makt. När man slås av såna tankar, ska man istället tänka "Vi gör allt vi kan för att få barn". Mota bort de negativa tankarna alltså. Men det är lättare sagt än gjort, jag vet... Alla har vi rätt att vara ledsna ibland.

Varm kram

2010-02-05 @ 15:47:28
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Kix

Jag har sådana tankar nästan hela tiden, förrutom för de som jag vet får kämpa lika hårt som vi. Fast några sådana känner jag inte personligen (tror jag). Jag är avundsjuk på dem. Så är det bara.



Kix

2010-02-06 @ 23:29:29
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0