gå vidare

Igår gick min värld under. Igår förstördes vårt liv. Vi känner oss extremt ledsna och besvikna. Vi mådde så dåligt. Vi ville inte prata eller träffa någon. Jag sjukskrev mig från jobbet och vi stannade hemma. Min man grät hur mycket som helst. Jag är så trött på all besvikelse att jag kan inte ens gråta. Jag känner mig helt bedövad. Igår tog i bara hand om varandra. Vi stängde av alla telefoner och var i vår lilla värld. Vi tog en långpromenad med vår hund och vi pratade om allt och hur vi kände.

Idag gjorde jag ett misstag. Jag skulle stannat hemma, men jag åkte till jobbet. Jag trodde att jag skulle klara det men jag mår bara jobbigt.

Jag kan inte vara runt människor som vet vad vi går igenom. Jag klarar inte av deras miner mot oss. De tycker synd om oss och jag vill inte se de. Min svärbror som väntar barn sa till min man "ni kan ju sitta barnvakt åt oss". De fattar verkligen inte hur det är för oss. Allt är så lätt för dem. De ser inte hur vi lider.

Vad har vi gjort för att förtjäna detta? Vad gjorde vi fel?

Pratade med RMC idag. Min mens kom idag och vi ska ringa dem när mensen kommer nästa gång för att börja om. Vi måste börja om från början då vi inte har några ägg infrysta. Jag vill bara gå vidare i livet och göra nästa försök.

Det jag tycker är dåligt är att RMC inte har erbjudit någon form av samtal. Vi behöver prata med någon. Vi måste lära oss hantera våra känslor. Idag kan jag inte se mig umgås med min svägerska som väntar barn. Bara tanken av att se henne är extremt jobbigt. Jag vill inte mer.....

Vi vill tacka alla er som har lämnat små fina kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är så ledsen för eran skull, vet verkligen vad ni går igenom och såna kommentarer som din man fick att ni kan vara barnvakt visar bara hur dåligt andra människor är insatta vad vi barnlösa går igenom. Pratade med RMC och kolla om de inte har någon form av samtal att rekomendera, för jag har hört att vissa kliniker har men att det inte är nåt de erbjuder om man inte frågar efter det.

Ni är inte ensammna, tillsammans är vi starka.



Många styrkekramar

2010-02-12 @ 11:41:07
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: mamma-wannabe

KRAM!!

Jag blev så ledsen när jag läste ditt förra inlägg - bra gjort att ni tar hand om varandra. Där jag går finns någon att prata med, det är bara att ringa in och boka tid. Skönt att veta att det finns någon där om det behövs. Tråkigt att de inte har den hjälpen/servicen hos er.



Tänker på er!

2010-02-12 @ 11:41:33
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sa ledsen för er skull. Trillade in pa din blogg genom en annan IVF blogg och kunde inte lata bli att skriva nagra ord efter jag läst.

Det är sa himla tufft, och orättvist. Vet precis hur det känns. Hoppas att ni kan ta hand om varann i helgen och att er klinik kan hjälpa er med att fa nagon att prata med.



Kram fran Lisa

2010-02-12 @ 13:09:05
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Fialisa

Jag är så ledsen för er skull. Förstår inte riktigt hur det känns (ännu), men jag lider ändå med er i er situation.

Ta väl hand om varandra!



Varm kram!

2010-02-12 @ 14:05:41
URL: http://varresatilltre.blogspot.com/
Postat av: Kix

Tråkigt besked...:(



Mitt tips: tag kontakt med landstingets kuratorsavdelning. Det gjorde jag när jag kände att jag inte klarade av att inte få prata av mig. Oerhört frisläppande...



Kram Kix



2010-02-12 @ 22:02:45
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: Maja

Tyvärr känner jag precis igen mig i er situation. Gör också IVF på RMC i Linköping och hade ET en dag efter dig. Min testdag var alltså i fredags och även jag testade minus. Känner mig totalt deppad nu. Min enda tröst är att vi har ett stackars litet ägg i frysen, men mina förhoppningar om att det ska klara upptiningen är väldigt små. Lyckan har liksom inte varit på vår sida hittills. Jag får antagligen börja om, precis som du. Det känns tungt. Hoppas vi båda har bättre tur nästa gång, eller hur? Lycka till! KRAM

2010-02-13 @ 17:04:57
Postat av: Linda

Hej Caroline,vill bara ytterligare beklaga minuset. Blev tårögd av empati när läste ditt inlägg. Jag känner med dig/er, och jag vet att denna resa är oerhört påfrestande för psyket.FAN rent ut sagt vad orättvist det ska vara, detta, och jag har oxå fått så extremt dumma kommentarer av folk ang barnlöshet, dom fattar verkligen inte."Slappna av", "tänk på något annat" etc etc SUCK! Har tur som har en syrra som genomgått samma skit som jag gör nu med ivf som förstår, dom lyckades dock på första. Det trodde hon aldrig. Glad för henne, men ledsen för alla oss andra. Dom måste kunna erbjuda samtal, be om det, så tror jag säkert dom tipsar er.Oss erbjöd dom samtal då vi precis började utredning och det,men vi avböjde då.

Tänker på er, styrkekramar

2010-02-14 @ 21:17:43
Postat av: avlangtan.blogspot.com



Ledsen för er skull. Hoppas det blir bebis nästa gång. Kramar!

2010-02-15 @ 08:21:57
URL: http://www.avlangtan.blogspot.com/
Postat av: Plusresan

Usch, förstår verkligen hur det känns att vara där ni är nu. Hopplöst och förtvivlat. Men ni kommer att ta er ur det och ni kommer att kämpa vidare. För den där målbilden med en liten bebis håller oss väldigt mycket vid liv.



Men du, den där svärbrodern verkar ju inte riktigt sane. Skulle det hjälpa att få sitta barnvakt? Bara att han säger så får ju en att må ännu sämre. Men folk förstår inte. De förstår inte hur jobbigt det är och vissa kommer aldrig att förstå. Det får vi leva med.

Usch, det är jäkligt mycket vi ska behöva leva med.



Men vi är många i den här bloggande ivf-världen som stöttar varandra och vi finns här för dig hela vägen!!



KRAM

2010-02-15 @ 10:59:10
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: S

Halkade in här genom min sökning på google. Blev så ledsen när jag började läsa. Håller själv på med IVF och försöker nu för första gången. Började spruta i lördags och ska på VUL på lördag. Håller tummarna för er nu! Kram

2010-02-16 @ 23:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0