Vilken djungel

Kommunen har godkänt att vi får köpa en bilbarnstol till ett av våra kontaktbarn. Hon är två år och väger 12 kilo. Vilken djungel det är att hitta en bra stol som passar henne och vår bil.

 

Vad ska man köpa? Vi vill inte lägga 5000kr på en ny stol. Vi har kollat på blocket, men vilka stolar är bra och vilka är dåliga? Har de hanterats korrekt? Har de krockat med den? m.m.

 

Helst vill jag köpa en stol i butik (då vet man vad man får). Men det är en djungel.

 

Hur vet man när stolen är bra för barnet? Jag blir galen! Jag förstår att småbarnsfamiljer blir knäppa! Jag blir galen av att hitta en bra stol! Någon som har några tips?


Kommentarer
Postat av: TeachGirl

Vi köpte en Britax HiWay till vår tvåochetthalvåring. Ska vara bra i budgetklassen. Jag har ett inlägg på bloggen om den.

2011-04-07 @ 16:01:17
URL: http://Varforinteviocksa.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej!



Vi har också köpt Britax Hiway till våra 1-åringar. Från början var jag inte så nöjd med stolen i framsätet men det berodde troligen mer på våra bilsäten än på stolen. Barnet satt liksom väldigt framåtlutat och så fort dom somnade föll huvudet framåt. Nu har jag rullat ihop en handduk och fått bättre lutning och då sitter dom mycket bättre. Det enda jag kan fundera på är hur trångt det kommer att bli för barnen då de blir större. Mina är fortfarande små för sin ålder men jag tycker redan att de sitter som ostkrokar med benen.



Ett bra tips i bilstolsdjungeln är att prova stolen i er bil i affären. Bilar och stolar passar olika bra ihop. Tydligen har SAAB som vi har väldigt skålformade säten vilket man kanske skulle tagit hänsyn till när man valde stol.



Kram och lycka till både med stolen men främst med dom små!

2011-04-07 @ 20:38:11
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0