Vilken mardröm

Denna helg har varit en ren jävla mardröm. I fredags fick jag världens chock. Jag var på toa och ut kom en mörk blödning. Jag trodde mitt liv hade tagit slut. Skulle detta vara slutet på vår lycka?? Jag ringde direkt till läkaren. Först pratade jag med sköterskan. Hon var så snäll och försökte stötta mig. Läkaren hade gått hem för dagen så jag fick en tid på måndagen efter helgen! Hur skulle jag klara det?!

Dock senare på kvällen ringde min läkare. Sköterskan hade ringt honom och berättat så han vill kolla hur jag mådde. Så snällt.

Hela helgen har jag gått med oro. Jag har blött lite, små fläckar. Jag har varit så ledsen och orolig. Jag vill att denna graviditet ska gå till fullo. Jag har sprungit på toa konstant för att kolla. Jag var ett vrak.

Idag åkte vi till läkaren. Jag var gråtfärdig. Läkaren var förstående och positiv. Vi gjorde ett VUL, och där var vår älskling. Den var för liten för att se hjärtslag men den var där. Vi fick en ny tid nästa vecka för en ny koll. Läkaren trodde jag hade en vanlig bödning som 25% av alla gravida får. Så det var ingen fara.

Jag måste ändå säga att jag är fortfarande lite rädd, men jag är mer positiv nu.

Kommentarer
Postat av: jagvilljagkan

Min syster blödde så smått i flera veckor med sista barnet... skrämselhicka gånger tolv!!! Men det ordnade sig. Är tydligen inte alldeles ovanligt även om det är läskigt som f-n...!!



Håller tummarna att allt blir bra även för er!!

2010-09-27 @ 14:38:33
URL: http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com
Postat av: Barnarlivet

Men usch vilken fruktansvärd helg:( Jag håller tummarna att det är som jagvilljagkan skriver ovan (och det tror jag att det är)

2010-09-27 @ 16:58:50
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Tea

LÅter inte kul. Tur att det inte verkar vara någon fara.

2010-09-29 @ 18:57:36
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0