Nu har det kommit

Jag har mått illa ett par morgonar nu, men jag har inte kräkts....eller det var innan idag. Idag kunde jag inte hålla det inne. Jag sprang till toan och spydde...inget! Jag hade inget i magen, då jag precis hade vaknat. Min man var så snäll och kom med ett glas vatten och pussade mig på huvudet. Vi båda är så lyckliga att detta nu händer.. Vi är till och med överlyckliga för att jag kräks (jag vet, vi är knäppa). Mina blödningar har ännu inte slutat. Det kommer och går. Ibland är det rosa och ganska rikligt och ibland är det inget alls eller bruna klumpar. Läkaren sa att detta var normalt, så det är bara att stå ut. Nu går det undan. I den här veckan växer embryot ungefär en millimeter om dagen från att vara 4 till 5 millimeter långt, i slutet av sjunde graviditetsveckan har min bebis blivit ca 11-13 mm. Hela 100 000 nya nervceller bildas varje minut! Armarna sticker redan fram, man kan se benens utveckling, hjärtat slår, hjärnan börjar dela sig i två hjärnhalvor och ögon och näsa håller på att bildas nu. Embryot kan nu börja utföra flera reflex rörelser såsom att vrida sig och höja samt sänka armen. Jag (CF)Det syns inte, men många gravida kvinnor känner det redan tydligt. Vikten kan ha gått upp eller ner, men det är inget att oroa sig för. Är det något jag är oroad för ska jag försöka fundera på varför jag är orolig för det? Jag ska inte banta, ät ofta och tänk på vad jag äter. Min matsmältning fungerar långsammare nu, vilket kan göra att jag känner mig gasig och obehagligt mätt. Det är väldigt vanligt att gravida kvinnor mår illa på morgonen. Jag ska ha en skorpa eller frukt bredvid sängen när jag vaknar.

Kommentarer
Postat av: Barnarlivet

Åhh, vad bra! Jag blir avundsjuk. Läste någonstans att gravida som mår illa verkar ha en lägre missfallsfrekvens än övriga

2010-09-29 @ 12:46:37
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Barnarlivet

Du har fått en award av mig! Hur går det för dig. Inget mer blod hoppas jag.

2010-09-30 @ 12:29:03
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0