Lyckan...

Jag kan fortfarande inte fatta det. Jag är överlycklig. Min man är i chocktillstånd. Han vet inte vad han ska tro. Han vill att jag ska ta gravtest varje dag för att se att bebisen fortfarande är kvar. Jag har gått med på att ta ett gravtest i veckan för att visa honom (jag vet, han är lite små rolig.

Igår var det dop för vår lilla gudson. Jag gosade massor med honom. Jag bara ler när jag ser honom. Hans mamma (min bästa kompis) stod och log och sa sedan:"om 8 månader har du en egen". Jag kan inte fatta det.

Efter dopet åkte vi hem till min mans pappa och plastmamma och berättade för dem. De blev superglada. De skulle ta en whisky och fira. Idag fick jag ett SMS från svärfar "vaknade med ett leende, farfar". Så gulligt.

Min mans mamma fick också veta det igår. Hon sa att hon misstänkte det när jag satt och åt kex på kursen vi läser på torsdagskvällarna.

Idag har jag varit ute och promenerat i en timma. Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på en film. Jag mår fantastiskt.

Jag har lite ont i magen. Känns som mensvärk fast mitt på magen. Jag tror det är min kropp som gör plats för bebisen eller bebisarna. Min mage är redan stor. Jag tror mycket är svullnad från alla medicinerna. Jag måste gå och köpa byxor i veckan, för jag kan inte knäppa min. En roligt problem att ha, trots att det är så tidigt i min graviditet.

Jag tänkte börja köra en uppdatering varje vecka om vad som väntar. Så nedan är vad Minbebis skriver om vecka 5:

Bebis

Embryot är nu över 1 millimeter stor. En sträng av celler från ektodermet bildar ett dike som senare ska bli ett nervsystem, hjärna och ryggmärg. Tänk att det sen ska bli en bebis av detta, kroppen är fantastisk!

Du

Har du inte anat att du är gravid innan så gör du det säkert nu. Det kanske ömmar i brösten, du blir varm, du vill gå på toaletten ofta eller kanske har du fått en känsla av mensvärk i magen. En del börjar må illa på morgonen medan andra kvinnor inte känner något alls. Köp ett graviditetstest och testa hemma. Plussar du ringer du till mödravårdcentralen där du bor och bokar in dig för inskrivningssamtal.

Partner

Grattis! Du kanske precis har fått veta att ni väntar barn. Vilken resa ni tillsammans nu har börjat. För en del är det svårt att knyta an till de nya känslorna kring ansvaret för det kommande barnet, tala med din partner och vänner om du har svajande känslor.





Är det någon som vet hur man får ticken att ligga permanent överst på bloggen?

Kommentarer
Postat av: Tea

Så glad över att det är någon mer som lyckats få ett plus! Jag vågar inte sätta dit någon pregnancyticker på min blogg än.

2010-09-19 @ 16:09:25
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: förväntansfull mormor

ÄNTLIGEN - kan inte själv förstå det !!?? Var och tittade på babykläder i helgen - lovat att inte handla förrän vi vet att allt är OK efter ultraljudet -kan knappt hålla mig!!! LÄNGTAR efter att hålla detta/dessa efterlängtade barn i min famn!

Många kramar "mormor"

2010-09-20 @ 16:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0