Ruvdag 11

Tiden går SÅ långsamt!

Jag vill testa! Men dagarna går extremt långsamt. Jag har lovat mig själv och min man att vi INTE ska testa för tidigt.

Under hela detta försöket har jag varit positiv, vilket ni kanske märkt på denna blogg, men igår var det fruktansvärt. Min man jobbade natt så jag vaknade upp själv. Direkt när jag vaknade kände jag "det har inte funkat denna gång heller". Jag var så ledsen. Jag gick och tänkte på det och jag blev sämre och sämre. Vid 13.30 ringde min mamma. Stackars henne. Hon fick ta hela smällen för hur jag mådde. Jag öste ur mig saker och grät floder. Min mor försökte trösta mig, men det gick verkligen inte. ALLT var verkligen fel!


Min underbara man kom hem vid 14 och jag bara grät. Han vart helt förvånad och sedan ledsen över att jag kände så här. Min man tröstade mig och sedan sa att vi skulle ut och gå en promenad. Han ringde även min svägerska (hon som är gravid) och min svärbror. De kom och ut i skogen vi gick. Killarna sprang, medan vi tjejer gick en lugn promenad. Efter promenaden mådde jag verkligen bättre. Vi åkte även och köpte glass. MUMS!!


På kvällen mådde jag bra igen. Jag kände att allt skulle ordna sig. Mannen sa att om vi inte fixar det denna gång, så kommer vi någon gång att lyckas, Jag blev lugn.


I morse när jag vaknade mådde jag akut illa. Jag trodde först att jag fått matförgiftning. Efter en stund gick det bort, men jag tänkte inte mer på det. Det var först när min man kommenterade att min mage hade svällt ordentligt över natten och att brösten var större som jag började lägga ihop 2 och 2. Jag kanske är gravid??? Idag känns det som att jag kan vara det.


Återigen.....JAG VILL TESTA!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Har följt din blogg litegrann och tycker att du skriver bra.



Meter Film & Television ska producera en dokumentärserie om ofrivillig barnlöshet och söker nu ca 8 par som kan tänka sig vara med i den. Vi kommer under en längre tid att skildra ofrivilligt barnlösa på deras resa.



Dokumentärserien, ledd av en av våra främsta programledare, kommer att följa par som av olika anledningar har det svårt att få barn på naturlig väg.



Vi tror att detta kommer att bli den starkaste serie som visats på TV!



Hoppas att du inte tar illa vid dig över att jag kontaktar dig.



Är du och din partner intresserade och vill få mer information, maila mig på [email protected] . Om detta inte låter som något för er, uppskattar vi om du kan rekommendera någon annan som du tror vill vara med.



Tack på förhand!

2010-05-17 @ 16:55:02
Postat av: TeachGirl

Tvivlandet och säkerheten/osäkerheten känner jag igen väl. Förhoppningsvis blir det bra till slut. :)

2010-05-17 @ 21:49:22
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.com/
Postat av: Miss S

Hoppas verkligen att det är så att du äntligen lyckats bli gravid! Håller tummarna!

Kram

2010-05-18 @ 08:24:43
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Längtan

Håller tummarna att du får ett plus. Ruvartiden är verkligen olidlig!

2010-05-18 @ 19:38:04
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com
Postat av: Längtan - lillamini

Åh så spännande!! :-) kikar in flera ggr om dagen hos dig för att se hur det går och om du har uppdaterat något. ska själv göra et i morgon om allt går vägen :-) Önskar dig, er ALL lycka till

2010-05-18 @ 22:03:54
URL: http://lillamini.blogspot.com
Postat av: Kix

Vilken tur att du har en tröstande familj som gör dig glad igen. Lycka till med väntandet....



Kram Kix

2010-05-18 @ 22:51:33
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0