Nya tag

Nu var det dags att ta nya tag. Visst är det svårt, man känner sig så lurad och besviken. Man vill lyckas. Alla som håller på med IVF vet hur det känns. Vi går på nålar och hoppas och längtar. Man ser människor runt om kring sig bli gravida vare sig de vill eller inte..man är avundsjuk.

Min man och jag tog en liten paus efter beskedet i onsdags. Vi blev ledsna men vi hanterade det. Jag ringde till RMC och krävde att vi skulle få remiss till psykolog. Vi behöver hjälp att lösa hela vår situation. Vi måste få "venta" allt.

Jag gick till jobbet som vanligt, då kom min chef in och sa att jag skulle få en uppsägningslapp i brevlådan på eftermiddagen...kan dagen bli bättre.....när jag kom hem låg brevet och väntade. Det låg också ett brev från CSN. De krävde 35 000kr tillbaka då min man inte skulle fått studiemedel när vi sålde vår lägenhet. De menar att vi skulle leva på de pengarna och inte sparat dem. Det var precis det vi behövde.

Jag vill bara glömma denna dag. Vi har låtit hela IVF diskussionen varit tills idag, söndag. Vi satte oss ned och diskuterade hur vi ska gå vidare. Vi har gjort våra 2 försök på RMC. Vi bestämde oss för att göra fler försök. Vi vill inte ge upp hoppet om ett barn. Vi sa att vi inte skulle använda RMC då vi känner att de inte ger den servicen vi vill ha. Vi har tidigare tittat på andra alternativ och idag bestämde vi oss för att använda Carl von Linné Kliniken i Uppsala. Vi ska ringa dem imorgon. Vi får behålla samma läkare i vår stad då han är knuten till den kliniken. Vi kommer att göra 3 försök till. Så nu ska vi ta extra jobb och sälja av saker för att samla ihop 45 000kr till.

Vi har också bestämt oss för att gå vidare med att bli familjehem. Vi har varit kontaktfamilj, men vi vill utveckla det till heltid. Ska prata med vår handläggare på soc imorgon.

Vi har också kollat upp adoption. Vad vi kunde läsa fick man inte ansöka om adoption när man gör IVF. Stämmer detta?? Även om vi lyckas med IVF vill vi ge vårt barn ett syskon och de vill vi göra genom adoption.

Som ni märker är vi på gång med nya andetag. Vi mår dåligt men vi ser en framtid. Varje litet andetag gör situationen lite bättre....

Kommentarer
Postat av: TeachGirl

Ni verkar vara på G, trots dåliga nyheter. Det där med adoption och IVF verkar stämma. Inför adoption vill de att man ska vara "klar" med IVF-försök. Vi har mörkat vårt IVF-försök för de som haft hand om vår adoptionsutredning.

2010-05-24 @ 07:26:24
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.com/
Postat av: Tonci

Dåliga nyheter inom kort tid, det kan vara väldigt tufft för er just nu, men jag hoppas verkligen att allt ska ordna sig och snart kommer solen fram bakom molnen.

Styrkekramar till dig!

2010-05-24 @ 08:43:04
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Vilken hemsk dag!



Visst vill utredarna att man är frdig med IVF när man börjar med adoption, men det funkar inte. Det finns inte tid till det! Adoptionsprocessen kan idag ta 4-5 år, de måste förstå att man ibland måste göra det här parallellt.

Det finns ingen lag som säger att det är så, så kör på och mörka. Det de inte vet har de inte ont av.



Lycka till med allt!

2010-06-03 @ 16:27:49
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0