Helgen är förbi

Nu är man redan inne på ruvdag 4. Tiden går fort. Jag hinner knappt tänka på det. I torsdag och fredag var det vila som gällde. Äggen sattes som sagt in i torsdag. Denna gång fick vi lite mer information så som att man INTE får sova på magen och att ha lössittande byxor. Det tycker jag var VIKTIG information som jag hade velat ha detta redan förra gången.

Hur som helst, när jag ska sova i vanliga fall ligger jag ALLTID på magen, jag får ont i ryggen annars. Jag har sovit på rygg, dock resulterade det i att i Lördags vaknade jag upp med EXTREM ryggvärk. Jag kunde inte röra mig. Jag kunde inte göra något utan att ligga stilla i sängen. Min underbara man tog väl hand om mig. Jag ringde till 1177 och de sa ta en panodil  och försök ställa dig i varm dusch och använd värmedyna. Jag gjorde allt detta och på söndag var jag bättre. Jag hade lite ont i höften, men det var hanterbart.


Min man och jag passade på att åka och veckohandla och jag gick som en pansionär. Jag kände mig hur fånig som helst.

När det gäller gravid symtomer:
Illamående: check!
Ömmande bröst: check! (svullna bröstvårtor)
Ont i magen: Check! (känns lite som mensverk)


Jag känner på mig att vi kommer att lyckas. Jag är positiv!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis till de tva sma - nu haller vi tummarna att de stannar kvar!



Men det där med lösa byxor och att inte sova pa mage har jag aldrig hört under dessa ar. Det maste väl finnas tillräckligt med plats för embryona där inne ända?



2010-05-10 @ 16:00:39
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller alla mina tummar och tår för att de små stannar kvar. =)

2010-05-11 @ 19:01:10
URL: http://hampusensmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Det har jag heller aldrig hört, jag sover alltid halvt på mage. Och lösa byxor har jag aldrig utan alltid jeans.. Konstigt att de säger olika till alla, men tror nog äggen är skyddade där inne ändå.



Håller tummarna för er!

Kram Sara

2010-05-12 @ 10:27:21
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0