Bebisarna är inne!

Klockan ett var det dags på RMC. Vi kom dit och visades in i ett väntrum. När vi satt där dök sju andra par upp. Det var tydligt att vi alla väntade på återsättning. Min man och jag tyckte det var lite komiskt. Det kändes som om man drev en fabrik och varorna skulle levereras.

Vi träffade läkaren (samma som vid äggplockningen). Hon berättade att sju ägg hade blivit befruktade. Hon sa också att ett ägg var näst intill toppkvalitet. Hon trodde det skulle vara topp när det sattes in. Hon sa att de skulle sätta in ett extra ägg av kvaliteten under för säkerhets skull. Vi vart glada.

Sedan var vi visade in ett bås där jag fick ta på mig de underbara sjukhuskläderna. Därefter var det bara att vänta. Jag fick inte gå på toa. Snacka om jobbigt. Vi hörde hur ett par efter de andra blev inkallade. Snart var det vår tur.

När vi låg i båset tittade Carola in, sjuksköterskan från äggplockningen. Hon jobbade inte för oss denna dag, men hon ville se hur jag mådde. Hon är fantastisk. Hon tog sin egen tid och hälsade på. Kan man alltid få en sådan sköterska???

Tillslut var det vår tur. Vi hade frågat om vi fick ta kort under återsättningen. Läkaren blev överraskad. Ingen annan hade någonsin frågat om det. Hon blev bara glad och sa absolut! Så nedan ser ni två bilder som är tagna. Den första syns katetern när den sätts in. Den andra bilden visar katetern längst ned och våra små bebisar överst, precis efter de har satts in. Det var helt fantastiskt! Vilken underbar känsla.

Jag är gravid! Nu ska de så hålla sig kvar!!


Kommentarer
Postat av: Tonci

Vad skönt!! Grattis!

2010-05-07 @ 18:34:36
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: lillam

Åh så roligt :-) Önskar er all lycka till

Hoppas jag vågar fråga om vi får ta kort då de väl är vår tur att få tillbaka ett ägg :-)

2010-05-07 @ 18:35:25
URL: http://www.lillamini.blogspot.com
Postat av: Fialisa

Åh vad jag hoppas på ett plus för dig nu! Det ska banne mig gå vägen denna gång!

Jag håller tummarna! :)

2010-05-07 @ 19:19:19
URL: http://varresatilltre.blogspot.com/
Postat av: Plusresan

Grattis grattis grattis!!!! Gud så skönt. Nu är det 'bara' ruvningen kvar... =)



Håller tummarna!!!



KRAM

2010-05-10 @ 11:11:21
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0