Nu ska man ruva

Idag var det dags för insättning av ägg. Var på RMC vid kl 13. Träffade då en helt ny läkare för oss. Hon var helt underbar. Hon berättade att 8 av de 13 äggen hade blivit befruktade. Tyvärr var INGET av topp kvalitet. Så de hade bestämt att de skulle sätta in två av kvaliteten under. Alla andra skulle tyvärr att slängas. Inget gick att spara.

Vi blev lite ledsna, vi hade typ tänkt att det skulle vara toppkvalitet då mina ägg var av bra kvalitet i tisdags. Hur som helst.....vi fick gå in i ett rum och byta om till de sjukt fula sjukhuskläderna. Idag var vi inte alls spända så vi kunde skämta och ha kul till skillnad från i tisdags.

Sedan var det dags för att gå in i sterila salen. Läkaren mötte oss där inne tillsammans med en kille från labb. Vi fick repetera våra personnummer typ 100 ggr. Vilket är bra för att få allt rätt. Läkare kolla med ultraljud på magen och visade oss hur allt såg ut (jag såg bara en massa grå , LOL). Min man fick hålla i ultraljudet en liten stund till sjuksköterskan kom in.

Jag låg i stolen och väntade på att känna något och helt plötsligt sa läkaren "nu är katetern inne" VA!! Det kändes inte allt. Hon bad oss titta på skärmen och vi kunde se två små vita fläckar när äggen sprutades in. Det var helt fantastiskt. Jag och min man var helt ställda. Nu hade det äntligen hänt.

Efter en stunds eftertanke och lite skämt med läkaren så vad det åter till sängen på vårt rum. Jag skulle ta min vag.tablett och ligga i en halvtimme. Efter det var det toa och sedan en resa hem. Väl hemma lade jag mig i sängen och tittade på TV och åt salta kex (jag har blivit beroende av dem pga. hormonerna). Jag vågar inte röra mig nästan.

Min man åkte och hämtade hunden och kom hem med henne och chokladkakor som han hade köpt till mig (älskar choklad). Han har varit helt underbar idag. Han gav mig en puss när jag låg i sängen sedan drog han ner huvudet och pratade med min mage. Han sa "mamma och pappa vill gärna att ni stannar kvar...så häng hårt" Jag ville typ bara gråta.

Vi hoppas nästan nu på tvillingar men vi blir glada så länge vi får en. Det skulle vara helt fantastiskt. Nu ligger jag bara och känner efter i maggen. Jag vill typ känna en spark eller något (jag vet...helt omöjligt...men önska kan man). 

Nu är det bara att vänta till den 11/2. Då är det dags att testa. Tyvärr kan man inte testa förrän då, så det blir en LÅNG och olidlig väntan...... 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vilken historia, rör i hela kroppen när jag läste. Vilken gullig man du har dessutom. Håller tummarna nu att det blir en liten av äggen som sattes in.

2010-01-29 @ 08:54:46
URL: http://varframtid.blogg.se/
Postat av: Fru H

Här halkar jag in på ett bananskal (är ny i bloggvärlden sedan årsskiftet) och ser att du har varit i Linköping. Där gjorde jag mitt första IVF fast sen flyttade vi och nu är det annan ort som gäller. Jag tyckte mycket bra om läkaren som heter Karin, hoppas att hon är kvar! Två ägg ger två chanser! Hoppas det går vägen. Jag är oxå ruvare fast efter FET så det känns inte liiiiika stor chans då (jag vet det är min hjärna som säger det finns inget som bevisar det alls). Stort lycka till i alla fall. Kram!

2010-01-29 @ 17:35:27
URL: http://gravidkampen.blogspot.com
Postat av: Miss S

Vad häftigt att ni fick två embryon tillbaka! Önskar all lycka till er och att båda får stanna kvar!

Kram

2010-01-30 @ 14:59:56
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: Tonci

Vad kul med två embryo! Jag håller tummarna för dig att embryona fastnar och blir bebisar om nio månader.

Kram

2010-02-01 @ 17:57:44
URL: http://vivillocksahabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0