Då var ÄP gjord

Nu är vi hemma igen från Uppsala.

Dagen började kl 6.30. Vi åt, duschade och gjorde oss i ordning. Klockan 7.30 begav vi oss mot Uppsala. Tyvärr var det LÅNG kö i Stockholm. De bygger om så det gick sakta fram. Vid 10.15 var vi framme.

Vi hade GPS så vi hittade väldigt lätt. När vi kom fram fick vi stå på Linné hyrda platser precis utanför dörren. Vi åkte upp till fjärde våningen och gick in på kliniken. Vi möttes av en mycket trevlig sjuksköterska som skrev in oss. Därefter träffade vi barnmorskan som hade hand om oss. Hon gick igenom hela proceduren. Hon var så snäll och varm. Hon visade in oss på vårt rum. Vi hade ett helt rum själva, till skillnad från 6 beds rummet på RMC.

Jag fick byta om till sjukhuskläder och lägga mig i en säng. Inte en brits, utan en riktig säng. Den var så mysig. Barnmorskan kom in och gav mig två alvedon och en tablet Rohypnol. Jag blev förvånad! Rohypnol är en "daterape drug". Men den var helt underbar! Jag blev så avslappnad och tiden bara rann iväg. Barnmorskan satte också en infart i armen på mig.

Medan jag halvsov i sägen fick min man gå iväg och lämna sitt prov. När han kom tillbaka sa han att den lokalen var mycket trevligare än den på RMC. Här hade man lite ensamhet.

10 minuter senare kom läkaren Thomas in. Han gick igenom ÄP och frågade om vi undrade något. Därefter blev vi leda in i operationssalen. Jag fick lägga mig i stolen, denna underbara stol. Jag fick morfin insprutat och sedan var jag i lala landet. Läkaren pratade men jag var inte med. Han la en lokalbedövning, som ej kändes. Därefter plockade han äggen. Jag kände inte ett dugg!!!! Tänk vilken skillnad från föregående gångerna. Jag bara låg och halvsov.

Jag hade en skärm på väggen som jag kunde titta på och se mina ägg. De fick ut 8 stycken. Den var kul att se mina små ägg.

Därefter blev jag led in på mitt rum och där sov jag en timma. Sedan var det dags för mackor. Jag fick nybakat bröd och saft, underbart gott!
3 timmar efter inskrivning fick vi åka hem. Jag måste säga, hade jag vetat skillnaden mellan privat och landsting innan hade jag valt privat från början. Så mycket väntan och smärta som jag har fått gå igenom var nu borta! Jag rekommenderar varmt Linné för alla!

Vi ska tillbaka kl. 15.30 på onsdag för återsättning. Jag fick graviditetstestet (ja, jag fick ett test med mig) med mig idag och jag ska testa om 18 dagar ifrån idag.

Kommentarer
Postat av: Tea

Grattis till 8 ägg!

2010-08-30 @ 20:07:28
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Tonci

Grattis till äggplockningen! Håller tummarna att allt går bra på onsdag med insättningen!

2010-08-30 @ 20:13:01
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Teachgirl

Lycka till!

2010-08-30 @ 20:14:46
URL: http://varforinteviocksa.blogspot.com
Postat av: Kix

Vad trevligt att läsa att du tycker bemötande och behandlingen på CvL var bra. Vi byter eventuellt till den kliniken när vi är klar i Umeå. Kix

2010-08-30 @ 20:25:44
URL: http://kix.bloggplatsen.se/
Postat av: mia

Vad skönt att du känner att det var en "bra upplevelse" om man nu kan säga så i detta sammanhang, men om det ändå ska göras kan det ju vara på bästa sätt. Håller tummarna då att det blir flera fina befruktade ägg att återföra.

2010-08-30 @ 21:30:46
Postat av: Marre

Trillade in här via en annan blogg. Vill lämna ett litet avtryck & passa på & önska dig lycka till!

2010-08-31 @ 23:18:30
URL: http://tilldendage.blogspot.com
Postat av: Maarit

Jag snubblade in på din blogg för ett tag sedan, spännande läsning då även jag och min man står i kö för IVF.

Jag/vi håller tummarna att allt går bra denna gång!

2010-09-01 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0