Nu är det mycket...

Idag har det hänt MASSOR!!!

Jag har mått helt fantastiskt sedan vi påbörjade IVF 2. Jag har känt mig pigg och glad men i söndags slog det emot. Jag blev extremt hängig. Jag sov på dagen och försökte vila upp mig. Igår var jag och jobbade, men jag var ofokuserad och dåsig. Idag vaknade jag vid 6.30 som vanligt, men jag mådde extremt illa. Jag typ ville bara spy. Jag var hur trött som helst.

Klockan 7.45 hade vi VUL tid hos min läkare. Vi kommer dit och han tittar och mäter äggen. Efter så tittar han på mitt förra försök (IVF1) och jämförde. Denna gång är MYCKET bättre. Min kropp reagerar bättre. Han var nöjd och sa att han trodde äggplockningen blir redan på måndag. Nästan en hel vecka tidigare än vi trodde. Vi vart helt förvånade. Tänk att positivt tänkade kan ge sådana resultat! Underbart!!!

Efter läkaren åkte jag till mitt jobb. Jag kände att jag blev sämre och sämre och till slut var jag tvungen att spy. Jag sa till mina kollegor och gick hem sjuk. När jag kom hem la jag mig i sängen och vilade. Så fort jag ställde mig eller satt upp blev jag illamående.

Klockan ett ringde RMC och sa att de vill att vi kommer in och träffar dem på torsdag för nya blodprov och ultraljud. Jag vart förvånad då vi annars går till en läkare i min stad. Nu måste jag åka 5 mil extra. Damen i telefon sa att eftersom det gick så snabbt så ville de träffa oss. Hon berättade också att resultatet från mitt blodprov jag tog i måndags är borta så det vill dubbelkolla allt.
Jag är hur nervös som helst. Tänk om något är fel??? Jag vill vara positiv, men idag är det jobbigt.

Nu på eftermiddagen mår jag lite bättre. Min underbara man har gett mig vattenmelon som jag har kunnat äta utan att spy. Jag hoppas verkligen att illamåendet släpper tills imorgon. Jag måste verkligen jobba! Jag har ett viktigt möte som jag INTE får missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0